torsdag 19 november 2009

Errare humanum est.

Är på gymmet och springer på löpbandet. Tv:n står på, vet inte riktigt vad det är för program. Bryr mig inte riktigt heller. Men in kommer Maud Olofsson, ja i tvrutan alltså... Hon ska svara på lite frågor angående debatten om vattenfall och kärnkraft. Lyssnar med ett öra, koncentrerar mig mer på löpning när hon plötsligt kläcker ur sig denna mening:
- Jag brukar säga att den som inte gjort nått fel har gjort för lite.

Va!? Är det bara jag som inte riktigt hänger med på vad hon vill ha sagt med detta?
Jag menar som politer, är det inte bättre att göra lite färre saker rätt än att försöka göra så mycket att något blir fel?
Errare humanum est i all ära men är det inte en märklig sak att säga...

1 kommentarer:

Hexa sa...

Sancta simplicitas!Stackars Maudan har väl hört uttrycket Det är skönare lyss till en sträng, som brast,än att aldrig spänna en båge! Heidenstams andemening var nog något ädlare.Tala är silver.....