söndag 4 oktober 2009

Satt på jobbet igår och bläddrade i svensk dam tidning och en av artiklarna gick ut på att läsarna hade fått välja nio kandidater till att bli Carl-Philips blivande fru. Rätt fascinerande tema, eller inte. Men hur som helst, det jag fastnade för i artikeln var att tre-fyra av tjejerna faktiskt var släkt med C-P(som jag även kallar honom).
Dem är visserligen bara sysslingar och bryllingar.
Två av dem heter till och med Bernadotte...


Är det bara jag som reagerar på det här?
Jag trodde att det svenska kungahuset sågs som ett modernt!?(jag vet att det är ett väldigt oxymoroniskt uttryck)
Men borde vi inte försöka komma bort från forntidens incest kungahus? Om vi nu ska fortsätta ha ett kungahus alls.
Men det underlättar ju visserligen på bröllopet, spelar ingen roll på vilken sida man sitter på i kyrkan...

0 kommentarer: